Købsbetingelser

1. Købsoplysninger:

Når du afgiver en ordre, indgås der en købsaftale, når du vælger at bekræfte dit køb ved kassen. En automatisk ordrebekræftelse vil derefter blive sendt til den e-mailadresse, du har angivet i forbindelse med din bestilling. minelscooter.se drives af Holm IT AB. Købsaftalen er underskrevet med Holm IT AB, virksomhedsnummer 556980-7307.
Bestilte produkter forbliver Holm IT's ejendom, indtil de er fuldt betalt.

Din ordre sendes fra vores lager. Ændringer og tilføjelser skal foretages, før din ordre behandles og sendes fra os. Hvis du opdager fejl i din ordre, er det derfor vigtigt, at du straks kontakter vores kundeservice for at ændre din ordre, hvis det er muligt.

I tilfælde af åbenlyse fejl (f.eks. forkert pris, trykfejl osv.) forbeholder vi os retten til at rette fejlen efterfølgende. Hvis du ikke er tilfreds med vores rettelse, har du naturligvis ret til at annullere din ordre. Vi forbeholder os også retten til ikke at udføre en ordre, hvis produktet er udsolgt eller i tilfælde af tekniske fejl.

Vi indgår kun kontrakter med voksne personer, alternativt mindreårige med målpersonens samtykke, og med juridiske personer.

Alle billedoplysninger på minelscooter.se skal betragtes som illustrationer, og minelscooter.se kan ikke garantere, at billederne repræsenterer varernes nøjagtige udseende eller tilstand.

2. Priser:

Alle priser er angivet i svenske kroner, inklusive moms og eksklusive forsendelse. Vi forbeholder os ret til at ændre alle priser uden forudgående varsel. Vi forbeholder os ret til at annullere en bekræftet ordre i tilfælde af en åbenlys fejl i prisangivelsen af varerne som følge af en trykfejl.

3. Betalingsmetode:

Betalingen kan ske via bank-/kreditkort, faktura, afbetaling, samt forudbetaling via Bankgiro eller Swish.

Bank/kreditkort

Vi accepterer Visa og MasterCard. Alle transaktioner sendes krypteret via SSL (Secure Sockets Layer) og er fuldstændig sikre. For maksimal sikkerhed bruger vi også 3DSecure. Kortkøb er gratis.

Faktura til privatperson - Flex-faktura; betal i dit eget tempo

I samarbejde med Klarna tilbyder vi fakturering til privatpersoner. Du modtager fakturaen fra Klarna og kan betale hjemmefra i fred og ro.

Som Klarna-kunde kan du vælge at betale det fulde beløb direkte på den første faktura eller at opdele betalingen op til 3 måneder uden forudgående gebyr eller renter. Hvis du vælger at dele betalingen op, er der kun et afbestillingsgebyr på 29 SEK pr. yderligere betaling. Det første faktureringsgebyr er gratis.

Hvis du af en eller anden grund bliver nægtet at betale med faktura via Klarna, kan du blive tilbudt at betale med faktura direkte til vores bankgiro. Betalingsfristen er derefter 14 dage, og der opkræves ikke noget ekstra gebyr. Ved betaling via faktura kan der hentes kreditoplysninger (UC).

Levering mod faktura sker kun til en registreret (privat) adresse.

I tilfælde af forsinket betaling opkræves et rykkergebyr på 60 SEK samt morarenter på 24 % + den gældende referencesats.

Faktura virksomhed

Vi fakturerer kun selskaber med begrænset ansvar, som har været i drift i mindst to år, og som:
- giver et overskud

- ikke har en betalingsrekord (der foretages en sædvanlig kreditvurdering)

Hvis faktureringen ikke godkendes, kan du blive tilbudt en garant til at garantere købet via en separat kautionsaftale.

Stats-, kommunal- og amtsråd godkendes automatisk.

For at sikre, at ingen uautoriserede personer bestiller varer i virksomhedens navn, leverer vi kun til den registrerede virksomhedsadresse.

I tilfælde af forsinket betaling opkræves et rykkergebyr på 60 SEK samt morarenter på 24 % + den gældende referencesats.

Delbetaling

I samarbejde med Klarna tilbyder vi mulighed for afdragsbetaling i 6, 12, 24 eller 36 måneder for beløb over 1500:-. Du træffer dit valg her i kassen i forbindelse med dit køb. Du vil straks få besked, hvis dit køb via afbetaling er godkendt, og vi kan behandle dit køb med det samme. Hvis dit køb ikke godkendes, kan du vælge en alternativ betalingsmetode. Afdragsbetaling er kun muligt for privatpersoner, og ordren vil kun blive leveret til din registrerede adresse. For afdragsbetalinger over 6-12 måneder opkræver Klarna ingen renter. Du kan finde flere oplysninger om eventuelle gebyrer og renter på siden for betaling af kassen her i onlinebutikken.

Godtgørelse:

I tilfælde af en tilbagebetaling skal pengene være modtaget af kunden inden for 14 dage efter, at returneringen er registreret hos os. Tilbagebetalingen sker normalt med den samme betalingsmetode, som du brugte til at betale. BEMÆRK! Vi kan ikke foretage betalinger via Swish.

4. Levering og forsendelse:

Alle ordrer, der modtages inden kl. 12.00 på en hverdag, sendes normalt samme dag (undtagen varer, der ikke er på lager).

Mindre pakker (op til 20 kg, maksimal længde 1,2 m) leveres normalt til din nærmeste postbude inden for 1-2 uger. Der kan forekomme afvigelser for fjerntliggende steder og leverancer nord for Sundsvall. Når din pakke er blevet afsendt fra os, modtager du en e-mail med sporingsoplysninger, så du kan følge din levering.

Mellemstore pakker (mellem 20-35 kg, maksimal længde 1,2 m) leveres normalt inden for 1-2 uger til din hoveddør eller til din grundgrænse. Ved levering til hjemmet vil du blive kontaktet pr. telefon/sms inden levering for at aftale en passende dag eller et passende tidspunkt for levering. Leveringer foretages kun i dagtimerne. Når din pakke er blevet afsendt fra os, modtager du en e-mail med sporingsoplysninger, så du kan følge din levering.

Større pakker (over 35 kg eller en længde på over 1,5 m) leveres normalt til din dør eller ejendomsgrænse inden for 1-2 uger. Ved levering til hjemmet vil du blive kontaktet pr. telefon/sms inden levering for at aftale en passende dag eller et passende tidspunkt for levering. Leveringer foretages kun i dagtimerne. Når din pakke er blevet afsendt fra os, modtager du en e-mail med sporingsoplysninger, så du kan følge din levering.

Større pakker inden for Greater Stockholm leveres normalt til din dør eller grundgrænse inden for 1-3 uger. I tilfælde af levering til hjemmet vil du blive kontaktet pr. telefon/sms, inden leveringen finder sted, for at aftale en passende dag eller et passende tidspunkt for levering. Leveringer foretages kun i dagtimerne.

Hvis et af de produkter, du har bestilt, har en væsentlig længere leveringstid end de andre produkter i din ordre, kan vi i nogle tilfælde dele din ordre op. Som kunde skal du aldrig betale mere end de oprindelige forsendelsesomkostninger.

I tilfælde af ukorrekte adresseoplysninger eller omdirigering af forsendelsen tillægges et gebyr på mindst 250 SEK.

For uindløste pakker med en værdi på under 500 SEK opkræver vi 195 SEK, og for uindløste pakker med en værdi på over 500 SEK opkræver vi mindst 395 SEK for at dække de påløbne omkostninger. Husk altid at afhente dine ordrer inden for 14 dage efter, at din pakke er ankommet til posthuset.

5. Transportskader:

Beskadigede varer skal straks anmeldes til transportøren og til os. Ved levering skal emballagen kontrolleres, og eventuelle skader skal meddeles til agenten eller chaufføren og noteres skriftligt på fragtbrevet, inden det underskrives. Skjulte fragtskader skal rapporteres inden for 3 dage efter modtagelsen. Hverken varer eller emballage må kasseres, før du har fået vores godkendelse.

6. Fortrydelsesret og ombytningsret:

Som privatperson har du ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage efter modtagelsen af din levering, i henhold til loven om fjernsalgsaftaler. Hvis du ønsker at anmode om fortrydelsesret i henhold til loven om fjernsalg, bedes du sende en e-mail til support@minelscooter.se. Returnering til minelscooter.se med henvisning til fortrydelsesretten skal ske inden for 30 dage fra den sidste dag i fortrydelsesperioden.

I tilfælde af returnering skal varerne sendes tilbage i væsentlig uændret stand. Afhængigt af varens tilstand kan der foretages et fradrag i det tilbagebetalte beløb, eller returneringen kan afvises i sin helhed. Varerne skal returneres emballeret i overensstemmelse med vores anbefalinger. Bemærk venligst, at du bærer risikoen, hvis produktet er beskadiget, når det returneres til os. Sørg for, at produktet er godt emballeret. BEMÆRK! Husk IKKE at bruge sølvtape eller reklametape, når du returnerer produktet, da dette vil ødelægge emballagen. Brug hellere gennemsigtig emballagebånd. Returfragt betales af kunden.

Ved returnering via en returseddel, som du har modtaget fra minelscooter.se, vil du blive opkrævet 20 SEK/kilo inkl. moms i returfragt. Mindste tilbagebetaling 85 SEK. Bemærk venligst, at prisen for returforsendelse kan afvige fra den forsendelsespris, der er angivet i kassen i onlinebutikken. Kontakt os venligst på support@minelscooter.se, hvis du ønsker at bestille en returseddel.

Hvis du returnerer din vare på anden vis, er det vigtigt, at returneringen er adresseret til:

Holm IT AB
Stjärnvalla
153 95 Järna

Forsendelsen skal derefter sendes, så den leveres til vores returadresse. Vi kan ikke indløse pakker, der er leveret til postbude.

Hvis du ønsker at ombytte en vare, skal den returneres inden for fortrydelsesperioden i henhold til ovenstående instruktioner. Du afgiver derefter en ny og separat ordre på den nye vare, som du ønsker at bytte til.

7. Åbent køb:

Vi ønsker, at du skal føle dig ekstra sikker, når du handler hos minelscooter.se, og derfor tilbyder vi dig 60 dages åben købsret ud over den almindelige fortrydelsesret.

Bemærk venligst, at returneringer inden for Åbent køb kun gælder for uåbnet emballage. Returfragt betales af kunden.

Åbent køb gælder ikke for varer, der er specielt bestilt, varer, der er tilpasset kunden, tjenesteydelser og andre omkostninger, der er pålagt ordren.

8. Garanti og reklamationer:

For din ro i sindet yder minelscooter.se mindst et (1) års garanti på alle køretøjer og tilbehør, medmindre andet er angivet. Hvis et produkt er omfattet af en længere garantiperiode, vil dette være angivet i produktbeskrivelsen. Garantien dækker eventuelle fabrikationsfejl, som produktet måtte have. Ud over garantien gælder der tre (3) års garanti på oprindelige fejl i overensstemmelse med forbrugerkøbeloven. Reklamationer skal indgives inden for en rimelig frist efter, at manglen er blevet opdaget. I tilfælde af en reklamation efter udløbet af garantiperioden skal køberen påvise, at den fejl, der klages over, er en originalfejl og allerede var til stede på leveringstidspunktet.

Fra garantien er sliddele som f.eks. dæk, slanger, batterier og pærer udelukket fra garantien. Sliddele leveres med en funktionsgaranti på seks (6) måneder med undtagelse af, hvad der kan betragtes som normal slitage. Opbevar altid fakturaen eller garantibeviset, for at garantien kan være gyldig. I tilfælde af en klage bedes du kontakte minelscooter.se via e-mail support@minelscooter.se. I tilfælde af en reklamation skal produktet returneres i sin originale eller tilsvarende emballage.

9. Beskyttelse af personlige oplysninger, personoplysninger og markedsføring (GDPR):

Når du handler eller interagerer med os, kan du dele dine personlige oplysninger med os. Den dataansvarlige for dine oplysninger er Holm IT AB, et svensk selskab registreret i det svenske selskabsregister med selskabsnummer 556980-7307 og med hjemsted i Järna. Hvis du vil have flere oplysninger om, hvilke personoplysninger vi behandler, og om dine rettigheder, kan du se vores privatlivspolitik. Du kan naturligvis også kontakte os på support@minelscooter.se, hvis du har spørgsmål vedrørende behandlingen af dine personoplysninger.

Medmindre du specifikt har givet dit samtykke, kontakter vi dig ikke med henblik på markedsføring. Vi sælger aldrig dine kundedata til tredjeparter.

10. Generelle oplysninger:

Kommentarer eller klager modtages med glæde via vores kundeservice. I tilfælde af en tvist er det altid vores mål at finde den bedst mulige løsning på problemet. I tilfælde af en tvist med det generelle klagenævn (ARN) følger vi altid den anbefaling, som ARN giver. Forbrugerkøbeloven (KKL) og fjernsalgsloven (DHL) er obligatoriske love, som vi som detailhandler arbejder efter. Vores salgsbetingelser og -vilkår supplerer disse to love. Tvister med virksomheder afgøres normalt ved domstolene.