Politik om beskyttelse af personlige oplysninger

1. Indledning
Det er vigtigt for os, at du altid kan føle dig sikker, når du giver os dine personlige oplysninger. Vi ønsker, at denne fortrolighedspolitik skal vise, hvordan vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning om persondata.

Denne fortrolighedspolitik kan blive opdateret, og du kan finde den seneste version af fortrolighedspolitikken på minelscooter.se/ privacy-policy.

Vi forsøger altid at være så tydelige som muligt med hensyn til, hvordan vi behandler dine personlige oplysninger. Hvis du stadig har spørgsmål om, hvordan vi behandler dine data, efter at du har læst denne politik, er du naturligvis velkommen til at kontakte os.

2. Hvem er ansvarlig for dine personlige oplysninger?
Holm IT AB, virksomhedsnummer 556980-7307, er den dataansvarlige for de personoplysninger, du giver os, når du besøger, er i kontakt med eller handler på minelscooter.se.

3. Personoplysninger, som vi indsamler fra dig
Vi kan indsamle forskellige typer af personoplysninger om dig, når du besøger vores websteder, bestiller vores produkter via vores e-handel, kontakter vores kundeservice eller i andre kontakter med os.Eksempler på personoplysninger, som vi indsamler om dig på disse tidspunkter, er:
- Navn
- Kontaktoplysninger, f.eks. adresse, e-mail-adresse og telefonnummer
- personligt nummer
- Betalingsoplysninger og oplysninger om den valgte betalingsmetode
- Betalingshistorik
- Andre oplysninger om dit køb, f.eks. ordrenummer og det valgte produkt
- Tekniske data om den computer, mobiltelefon og andre enheder, der anvendes af den besøgende på webstedet, og deres indstillinger, f.eks. sprogindstillinger
- Oplysninger om placering fra dine mobile enheder, f.eks. mobiltelefon eller tablet
- IP-adresse
- Sagsrelateret korrespondance, f.eks. de personlige oplysninger, du giver os, når du kontakter vores kundeservice

Holm IT AB behandler kreditkortnumre, men gemmer ikke kreditkortoplysninger, disse oplysninger gemmes kun af kredit- og betalingstjenesteselskaber.

4. Personoplysninger indsamlet fra en anden kilde
Ud over de oplysninger, som du giver os, eller som vi indsamler fra dig på baggrund af dine køb og brug af vores tjenester, kan vi også indsamle personoplysninger fra andre, såkaldte tredjeparter. Vi kan indsamle følgende oplysninger fra tredjeparter:
- Adressedata fra offentlige registre for at sikre, at vi har de rigtige adresseoplysninger for dig.
- kreditvurderingsoplysninger fra kreditvurderingsbureauer, banker eller informationsselskaber.

5. Hvorfor vi bruger dine personlige oplysninger, og hvor længe vi opbevarer dem
De personoplysninger, som vi har indsamlet om dig, bruges til forskellige formål. I dette afsnit forklarer vi, hvorfor vi bruger dine personoplysninger, giver eksempler på behandlinger, som vi udfører for at opfylde formålet, og hvilket retsgrundlag vi baserer behandlingen på. Generelt opbevarer vi dine data så længe, som det er nødvendigt for at opfylde de formål, som vi indsamlede dine data til. Oplysningerne kan også opbevares i den periode, der kræves i henhold til gældende lovgivning. Det er vigtigt for os, at du ved, hvor længe vi opbevarer dine personlige oplysninger. I tabellen nedenfor forklarer vi, hvor længe dine data opbevares.

FormålUdførte behandlingerRetsgrundlagOpbevaringsperiode
For at kunne administrere din ordre/køb- Vi leverer dit produkt eller din tjeneste, herunder kommunikerer med dig om din levering.
- Vi bekræfter din identitet.
- Vi administrerer din betaling (dette omfatter analyse af, hvilke betalingsløsninger vi kan tilbyde dig ved at sammenligne med din betalingshistorik eller indhente kreditoplysninger fra kreditoplysningsbureauer).
- Vi tjekker din adresse i eksterne kilder, f.eks. SPAR, Klarna eller lignende.
- Vi vil administrere og kommunikere med dig i tilfælde af en klage og garantisager vedrørende dit køb.
Denne indsamling af dine personlige oplysninger er nødvendig for at vi kan opfylde vores forpligtelser i henhold til købsaftalen. Hvis oplysningerne ikke leveres, kan vores forpligtelser ikke opfyldes, og vi vil derfor være tvunget til at nægte dig købet.Indtil købet er gennemført (herunder levering og betaling) og i en periode på 36 måneder derefter med henblik på at behandle eventuelle klager og garantier.
For at opfylde virksomhedens juridiske forpligtelserVi kan have brug for at behandle dine personoplysninger for at overholde juridiske forpligtelser, som krævet ved lov, retskendelse eller regeringsafgørelse, som kan vedrøre vores produktansvar eller vores produkters sikkerhed. I disse tilfælde kan vi have brug for at give dig generelle meddelelser og oplysninger eller specifikke oplysninger om produktvarsler og tilbagekaldelser. Kravene kan også vedrøre vores forpligtelser i henhold til regnskabsloven eller loven om hvidvaskning af penge.Juridisk forpligtelse.Denne indsamling af dine personlige oplysninger er påkrævet ved lov. Hvis oplysningerne ikke leveres, kan vores juridiske forpligtelse ikke opfyldes, og vi er derfor tvunget til at nægte dig købet.Regnskabsloven kræver, at regnskabsoplysninger opbevares på en ordentlig måde og i landet i mindst syv år.For andre oplysninger gælder dette, indtil købet er gennemført (herunder levering og betaling) og i en periode på 36 måneder derefter.
For at kunne håndtere kundeserviceproblemer- Kommunikere og besvare spørgsmål til kundeservice via telefon eller digitale kanaler, herunder sociale medier
- Identifikation
- Undersøgelse af eventuelle klager og supportsager, herunder teknisk support Legitim interesse.
Behandlingen er nødvendig for at opfylde vores og din legitime interesse i at håndtere kundeserviceproblemer.Indtil kundeservicesagen er lukket.
For at forhindre misbrug af en tjeneste eller for at forebygge, forhindre og efterforske lovovertrædelser mod virksomhedenFor at forhindre misbrug af en tjeneste eller for at forebygge, forhindre og efterforske forbrydelser mod virksomheden.Vores og din legitime interesse i at levere/bruge sikre produkter og efterforske formodede forbrydelser.Indtil sagen er afsluttet.
For at kunne levere tjenesten Mine sider/din ordre- Oprettelse af en login-funktion
- Sikring af din identitet
- Vedligeholdelse af nøjagtige og ajourførte data
- Muligheden for at du kan følge dit køb og din betalingshistorik Denne indsamling af dine personlige data er nødvendig for at vi kan opfylde vores forpligtelser til at levere tjenesten "Mine sider/din ordre".
Hvis disse oplysninger ikke er angivet, kan vores forpligtelser ikke opfyldes, og vi er derfor nødt til at nægte dig at benytte tjenesten "Mine sider/ordren".Indtil tjenesten afsluttes. Det kan gøres manuelt af kunden eller automatisk i tilfælde af inaktivitet i en periode på 36 måneder.
At kunne gennemføre og styre deltagelsen i konkurrencer og arrangementer- Kommunikation før og efter deltagelse i en konkurrence eller begivenhed, f.eks. bekræftelse af tilmeldinger, spørgsmål eller evalueringer.
- Identifikation.
- Udvælgelse af vindere og uddeling af eventuelle præmier.
Legitim interesse.Behandlingen er nødvendig for at opfylde vores og din legitime interesse i at forvalte din deltagelse i konkurrencer og/eller arrangementer.I hele konkurrencen/arrangementet (herunder eventuel evaluering).
For at kunne markedsføre os og vores produkter og tjenesterVi laver direkte markedsføring via e-mail og sociale medier med generelle kampagner, specifikke tilbud eller invitationer til arrangementer. Hvad angår markedsføring via cookies, henvises til vores cookiepolitik.Legitim interesseVi sender kun nyhedsbreve til kunder, som aktivt har valgt at abonnere på nyhedsbrevet, eller som har accepteret dette, da de foretog et køb hos os.Kan til enhver tid opsiges af kunden. E-mail-kommunikation slettes automatisk efter inaktivitet i en periode på 24 måneder. Hvad angår cookies, henvises til vores cookiepolitik.



6. Profilering

Til visse formål segmenterer vi data baseret på udvalgte data fra vores kunders køb. Det betyder, at vi ikke får nogen stor kundeindsigt om dig specifikt, men segmentering handler om at få bedre indsigt i, hvordan forskellige kundegrupper oplever vores tjenester og produkter. I disse tilfælde bruger vi begrænsede kundedata som f.eks. købshistorik, alder, køn og postadresse. Det er tilfældet, når vi foretager analyser og indsamler dokumentation for at evaluere, udvikle og forbedre vores tjenester og produkter, til dele af vores markedsføring og nogle gange, når vi giver fordele og tilbud til vores kunder.

7. Hvordan vi videregiver dine data til andre virksomheder
Når det er nødvendigt for at vi kan levere vores tjenester, deler vi dine personlige oplysninger med virksomheder, der fungerer som databehandlere for os. En databehandler er en virksomhed, der behandler oplysningerne på vores vegne og i henhold til vores instruktioner. Vi har processorer, der hjælper os med:
1. Transport (logistikvirksomheder og speditører).
2. Betalingsløsninger (virksomheder, der indløser kort, banker og andre udbydere af betalingstjenester).
3. Markedsføring (print og distribution, sociale medier, mediebureauer eller reklamebureauer).
4. IT-tjenester (virksomheder, der varetager den nødvendige drift, tekniske support og vedligeholdelse af vores IT-løsninger).

Når dine personlige oplysninger deles med databehandlere, sker det kun til formål, der er i overensstemmelse med de formål, som vi indsamlede oplysningerne til, f.eks. for at opfylde vores forpligtelser i henhold til købsaftalen.

Vi kontrollerer alle databehandlere for at sikre, at de kan give tilstrækkelige garantier med hensyn til sikkerheden og fortroligheden af personlige data. Vi har skriftlige aftaler med alle databehandlere, hvor de garanterer sikkerheden af de behandlede personoplysninger og accepterer at overholde vores sikkerhedskrav og begrænsninger og krav vedrørende international overførsel af personoplysninger.

Vi deler også dine personlige oplysninger med visse virksomheder, der er uafhængige dataansvarlige. Det forhold, at virksomheden er en uafhængig dataansvarlig, betyder, at vi ikke kontrollerer, hvordan de oplysninger, der gives til virksomheden, behandles. De uafhængige registeransvarlige, som vi deler dine personoplysninger med, er:
1. offentlige myndigheder (politi, skattemyndigheder eller andre myndigheder), hvis vi er forpligtet til det i henhold til loven eller ved mistanke om en forbrydelse.
2. virksomheder, der udfører generel godstransport (logistikvirksomheder og speditører).
3. Virksomheder, der tilbyder betalingsløsninger (virksomheder, der indløser kort, banker og andre udbydere af betalingstjenester).

Når dine personoplysninger deles med en virksomhed, der er en uafhængig dataansvarlig, er de underlagt virksomhedens privatlivspolitik og forvaltning af personoplysninger.

8. cookies
Når du besøger vores websted, bruger vi cookies, og du kan finde flere oplysninger om, hvordan vi behandler cookies, i vores cookiepolitik.

9. Dine rettigheder
Holm IT AB er ansvarlig for at sikre, at dine personlige oplysninger behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning. Når vi behandler dine personlige oplysninger, har du visse rettigheder. Her er en gennemgang af, hvad disse rettigheder er, hvad de betyder, og hvordan du kan udøve dem.

Vi bestræber os på at være gennemsigtige med hensyn til, hvordan vi behandler dine data. Hvis du ønsker at få indsigt i den behandling af personoplysninger, som vi foretager i forhold til dig, har du ret til at anmode om adgang til dine oplysninger. Hvis vi modtager en anmodning om adgang, kan vi bede om yderligere oplysninger for at sikre, at vi videregiver oplysningerne til den rette person.

Har vi ikke dine seneste oplysninger, eller behandler vi forkerte oplysninger om dig? Derefter kan du anmode om at få dine personoplysninger rettet.

Du har ret til at anmode om, at dine personoplysninger slettes eller begrænses, f.eks. hvis du mener, at dine personoplysninger behandles i strid med gældende lovgivning. Bemærk venligst, at vi kan have ret til at afvise din anmodning, hvis der er juridiske forpligtelser, der forhindrer os i at slette visse personoplysninger med det samme. Disse forpligtelser følger af regnskabs- og skattelovgivningen, banklovgivningen og lovgivningen om hvidvaskning af penge, men også af forbrugerlovgivningen. Behandling kan også være nødvendig for at fastslå, udøve eller forsvare retskrav. Hvis vi er forhindret i at efterkomme en anmodning om sletning, vil vi i stedet blokere for, at personoplysningerne anvendes til andre formål end det formål, der forhindrer den ønskede sletning.

Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling (f.eks. behandling baseret på vores legitime interesser). Dine personoplysninger må ikke behandles med henblik på direkte markedsføring, hvis du gør indsigelse mod en sådan behandling. Hvis du gør indsigelse mod vores direkte markedsføring, vil vi ophøre med alle former for mailinger til dig.

Du har ret til at gøre indsigelse mod en afgørelse truffet ved hjælp af automatiseret behandling, når den har juridiske konsekvenser eller påvirker dig væsentligt på lignende måde. Dette gælder ikke, hvis afgørelsen f.eks. er nødvendig for at indgå eller opfylde en kontrakt med dig (f.eks. kreditansøgninger).

For den behandling, som vi udfører på grundlag af vores kontrakt med dig, eller hvis du har givet dit samtykke til en bestemt behandling, kan du anmode om at få de oplysninger, du har givet, overført til en anden dataansvarlig. En forudsætning for dataportabilitet er, at overførslen er teknisk gennemførlig og kan automatiseres.

Hvis du mener, at vi behandler dine personoplysninger forkert, har du også ret til at indgive en klage til Datainspektionen/Integritetsskyddsmyndigheten.

10. Vi beskytter dine personlige oplysninger
Vi bruger IT-systemer til at beskytte fortroligheden, integriteten og tilgængeligheden af personoplysninger. Vi træffer særlige sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine personoplysninger mod ulovlig eller uautoriseret behandling (f.eks. ulovlig adgang, tab, ødelæggelse eller beskadigelse). Kun de personer, der rent faktisk har brug for at behandle dine personoplysninger for at vi kan opfylde vores angivne formål, har adgang til dem.

11. Datatilsynet er tilsynsmyndighed
Den svenske databeskyttelsesmyndighed er ansvarlig for at føre tilsyn med anvendelsen af lovgivningen, og enhver, der mener, at en virksomhed håndterer personoplysninger forkert, kan indgive en klage til databeskyttelsesmyndigheden.

12. Kontaktoplysninger
Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål om denne fortrolighedspolitik, behandlingen af dine personoplysninger eller hvis du ønsker at anmode om et uddrag af registret. Du kan kontakte os på:

Holm IT AB

Stjärnvalla
153 95 Järna
Sverige